Ovogodišnji najkraći mjesec je završio, a sve su prilike da se ništa bitnije neće izmijeniti u odnosu na prethodnu godinu. Slow motion reakcije naših web administratora i administratorica su i dalje – slow motion, a stranice koje su nekada obećavale (npr. Tuzlanski kanton) sada sporadično postavljaju informacije... gotovo kao da ih je stigla kletva USK. Kako sve ne bi bilo tako crno, evo jedne zanimljivosti sa također iznimno statične stranice Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i športa SBK. Trinaestog februara postavili su upozorenje o lažnoj Facebook stranici koju su prijavili Ministarstvu i Facebooku, a za čiji sadržaj ne odgovaraju. Podsjećaju, također, da su službene stranice Ministarstva, između ostalog, i emis.ba i e-skole.ba. Podsjećaju – mada linkovi za ove stranice nisu prisutni nigdje na postojećem layoutu zvanične stranice. Za sadržaj lažne stranice ne odgovaraju – mada su sve prilike da ne odgovaraju ni za sadržaj svoje stranice s obzirom da je posljednja vijest informacija o početku nastave u zimskom polugodištu.
Zlatna Tabula Rasa – Trinaest je stranica, a 47 je vijesti ukupno objavljeno u februaru tekuće godine što nas dovodi do prosječne brojke od tri (3) vijesti po stranici/ministarstvu. Čak šest ministarstava ne može zadovoljiti ni ovako nizak prosjek. Tih šest ministarstava su: Odjel za obrazovanje u Vladi Brčko distrikta, Ministarstvo prosvjete, znanosti, kulture i športa ŽP, Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i športa SBK (sa famoznom informacijom o lažnoj FB stranici), Ministarstvo prosvjete, znanosti, kulture i športa HNK (koje istovremeno objavljuje vijest kako je obrazovanje i dalje u vrhu prioriteta ovog Kantona), Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta ZHŽ, Ministarstvo prosvjete, znanosti, kulture i športa Kantona 10 i Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK. Ilustrativno i kratko:
Srebrna Tabula Rasa – Uvijek je fascinantno kako Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke nekako uspije pretvoriti svoju stranicu u profil ličnih dostignuća ministra ili ministrice. Nekoliko puta je i kroz Tabulu prikazano na koji način ovo Ministarstvo uljepšava vlastitu sliku kroz gostovanja ministrice, rezanja traka, svečana obavještenja, posjete i slično. Dana 15. februara su nas tako obavijestili o svečanoj akademiji održanoj povodom 40 godina postojanja Univerziteta “Džemal Bijedić” u Mostaru gdje je plaketa dodijeljena i ministrici Elviri Dilberović za istaknut rad i dostignuća u naučno-nastavnoj i kulturnoj djelatnosti, za zasluge i izuzetan doprinos u razvoju i afirmaciji ugleda Univerziteta „Džemal Bijedić“ u Mostaru. Kako je gospođa Dilberović zaposlenica ovog Univerziteta, jasno je kako je mogla dobiti plaketu, ali istovremeno nije jasno kakve to veze ima sa Federalnim ministarstvom kao institucijom koju ona predstavlja. Da li je priznanje dobila baš kao federalna ministrica ili kao profesorica Fakulteta humanističkih nauka UNMO? Ukoliko je slučaj broj dva, zašto se na ovoj stranici ne objavljuju informacije o priznanjima svih univerzitetskih profesora i profesorica? Stranica Federalnog ministarstva sadržajem ionako više nalikuje na posljednjih nekoliko stranica dnevnih novina: smrtovnice, sterilna servisna obavještenja i prigodne svečanosti. Uzdravlje obrazovanju.
Brončana Tabula Rasa – Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i športa u prosjeku objavi dvije vijesti u četiri mjeseca. Posljednja dva mjeseca su bila neuobičajeno aktivna pa sam pri svakoj posjeti imala priliku vidjeti po jednu vijest za svaki mjesec. Međutim, sadržaj ovih postova čitateljicu uvijek natjera na misao da je bilo bolje da se zadržala samo na naslovu, bez detaljnog čitanja. Tako vijest sljedećeg naslova „Handmade gifts“ pobjednik „Sajma poduzeća za vježbu“ (28. februar) govori o pozdravima, poklonima, hvalama... prisutnih zvaničnika i zvaničnica. A pozdravljali su se savjetnice u Ministarstvu, pomoćnici ministra, načelnici općine, predstavnici Ministarstva, ravnateljice... i tako unedogled da bi tek na kraju saznali nešto o suštini sajma, kao i o samom nagrađenom projektu. Osnovni cilj ovog projekta ustvari jest stvaranje poduzetničkog ozračja, što je temelj razvoja gospodarstva i povećanje konkurentnosti, a prije svega da učenici nauče kako osnovati poduzeće za vježbu, kako poslovati i tako se predstaviti na sajmu, kako biti konkurentan na tržištu, uspostaviti kontakte... Ustvari, cilj je naučiti učenike praktično raditi ono što uče u školama Ovo, zapravo, i jeste škola praktične izvedbe nastave, kaže Gracijela Marijanović, stručna savjetnica u Zavodu za školstvo Mostar. Ruku na srce, ovo nije bio sajam stručnih i usmjerenih škola (sudeći po nazivu), nego svih srednjih škola kantona pa baš i nije najjasnije kako bi učenici i učenice gimnazija mogli praktično izvoditi nastavu ili biti konkurentni/e na tržištu. Također, ni riječi o nagrađenom projektu (osim naziva), a od učenika i učenica ni glasa. Možda i nije tako loše kada Ministarstvo nema niti jedne informacije.
O tome koliko su ministarstva bila ažurna detaljnije pogledajte u infografici.
Pročitajte i prethodnu kolumnu.