Škole u Engleskoj ne bi trebale ohrabrivati đake da učestvuju u protestima vezanim za klimatske promjene, stoji u nacrtu prijedloga strategije za održivost i klimatske promjene koji je sastavilo britansko Ministarstvo obrazovanja. Nadhim Zahawi, koji je na čelu tog Ministarstva, pojasnio je kako đake treba usmjeravati na obrazovanje na polju prirodnih nauka ili tehnologije, te kako one koji se odluče na izostanak iz škole i učestvovanje u protestima čekaju novčane kazne.
Mlade osobe svim silama žele stvoriti zeleniji i održiviji svijet i, iako škole trebaju podržati njihove napore u tome, kao i njihovu borbu protiv uzroka i posljedica klimatskih promjena, ne bismo smjeli ohrabrivati ih da se pridruže određenim grupama ili političkim formacijama, niti protestima... To što ćemo ih učiti o klimatskim promjenama i naučnim činjenicama vezanim za njih ne znači da ih trebamo učiti o političkim problemima. Isto tako, škole ne trebaju davati prostor dezinformacijama ili neutemeljenim činjenicama u nastojanju da imaju balansiran pristup ovim temama, stoji u dokumentu koji je pripremilo Ministarstvo.
Nadia Whittome, zastupnica u britanskom Parlamentu, smatra da ovakva strategija neće đacima pomoći u stjecanju vještina potrebnih za život.
Mi smatramo da klimatske promjene moraju biti zastupljene u svakom školskom predmetu. Osim toga, škole još uvijek imaju pravo da odlučuju o tome hoće li prihvatiti ove programe, što bi značilo da će mnoge mlade osobe završiti školovanje bez potrebne edukacije o klimatskim promjenama, dodaje ona.
Inače, ministar je odbio učestvovati u protestima u Glasgowu prošle sedmice.
Volio bih da su ih organizirali u subotu ili nedjelju, a ne radnim danom, kada djeca trebaju biti u školi. Za đake je bitnije da razmišljaju o vlastitom zaposlenju u budućnosti, nego da protestuju, kazao je i naglasio da ne želi situaciju u kojoj nastavnici i direktori kažnjavanju đake zbog neopravdanih časova.
Izvor: The Guardian: Do not encourage pupils to join climate protests, says draft DfE strategy