Ako znate (a trebali biste znati) kako se zove direktor škole u koju ide vaše dijete ili kako se zove njegov razrednik, nastavnik matematike, biologije... ukucajte njegovo ime na Facebook pretraživaču i otiđite na njegov zid. U kategoriji posao, dobit ćete potvrdu da je zaposlenik škole vašeg djeteta, a u fotografijama ćete naći njegove zabilježene trenutke sa svadbe (s mrtvim janjetom), godišnjeg odmora (u gologuzom okruženju), lova (s karabinom), svirke (s pivom)... Pročitajte njegova interesovanja i vidjet ćete da voli sportsku kladionicu, privatni video aktuelne starlete, Farmu... i da mu je omiljeni citat kad dobijem batine nisam kukao, bio sam tučen i ja sam tukao. Zadnji film koji je pogledao je Rambo 3, i trenutno se osjeća uzbuđeno jer ...watching champions league with friends at...
Ako vam je dosadilo gledati tuđi privatni profil, kliknite na link poslodavca te osobe (dakle školu) na njegovom/njenom profilu i otvorite Facebook stranicu škole u koju ide vaše dijete.
Jeste li?
Na zidu škole vidjet ćete link s nastupa iz emisije šoua Zvijezda možeš biti ti. (Ako mislite da lajkate link, nemojte, ovaj tutorial nije zbog toga, a ako ste već lajkali, dislajkajte jer ste logovani preko profila svog djeteta koje možda navija za drugu zvijezdu može biti on.) Skrolajte mišem naniže i vidjet ćete album s fotografijama školske priredbe od prošle sedmice naziva nemože nam niko ništa jači smo od sudbine dijeca su vojska najaća!!!. Omiljena knjiga škole vašeg djeteta je Pedeset nijansi sive (s nastavcima), omiljeni muzičar je Zdravko Čolić, a posebna interesovanja su zumba ples i Oriflame kozmetika.
Pratite me...?
OK. Da vidimo prati li Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke.
Pitali smo ih:
- Da li je Federalno ministarstvo obrazovanja analiziralo problem komuniciranja škola s javnošću? Postoji li izvještaj? Kakvi su rezultati? Preporuke? Ako niste analizirali ovaj problem, zašto ne? Imate li to u planu?
- Da li Federalno ministarstvo obrazovanja vrši nadzor, prati aktivnosti komunikacije škola s javnošću (web stranice, Facebook profili, izjave nastavnika za dnevne novine i sl.)?
- Prema dostupnim informacijama u sistematizaciji radnih mjesta ne postoji osoba zadužena za PR. Ko bi trebao obavljati ovaj posao u školama?
Odgovora nema.
A ako tema nije interesantna jednom ministarstvu obrazovanja, kome jeste?
Stručnjacima iz oblasti odnosa s javnošću.
Doc. dr. Jasna Duraković predaje grupu predmeta iz oblasti odnosa s javnošću na Odsjeku komunikologije Fakulteta političkih nauka u Sarajevu.
Profesorica Duraković smatra da svaki ozbiljan subjekt nužno mora predvidjeti mjesto PR-a u sistematizaciji kadrova, tj. radnih mjesta jer potrebe današnjeg modernog tržišta to neminovno iziskuju.
O zadacima osobe zadužene za PR škole, prof. Duraković kaže da je temelj dobrih eksternih odnosa s javnošću primarno održavanje dobrih odnosa sa svim javnostima, s posebnim osvrtom na roditelje kao primarnu ciljanu javnost i cijelu lokalnu zajednicu u kojoj škola radi (javne državne obrazovne institucije kao i privatne škole, općine, državni organi uprave, izvršna i zakonodavna vlast, nevladine organizacije i civilni sektor). Pored toga glavni alat u eksternom PR-u je kontakt s medijima, što podrazumijeva da osoba zadužena za PR redovno mora izvještavati medije kroz saopćenja za javnost, redovno ažurirati i održavati zvaničnu web-stranicu škole kroz promociju škole o svim aktualnim i značajnim aktivnostima, projektima, nastavničkim i studentskim uspjesima, stručnim usavršavanjima, kadrovskoj politici i kroz istupanje u javnosti u svojstvu glasnogovornika/ce gdje predstavlja školu u pozitivnom svjetlu i radi isključivo u interesu škole.
A šta bi u konačnici škole dobile kvalitetnim PR-om?
Dobar PR gradi pozitivan imidž, osigurava bolju poziciju na tržištu, što automatski znači da bi škole kvalitetnijim PR-om dobile veću vizibilnost, radile profesionalnije i gradile bolju organizaciju rada. Povećanjem vizibilnosti bi se sigurno otvorile mnoge mogućnosti za umrežavanje i saradnju sa drugim školama, organizacijama, privukle bi se potencijalne investicije motiviranjem vladinog i nevladinog sektora da uloži dodatna materijalna i tehnička sredstva koja će unaprijediti nastavne programe, kadar te poboljšati infrastrukturu, što u konačnici nužno garantira uzoran rad, kvalitetnije školovanje i općenito daje pečat na značaju razvoja društva kroz obrazovanje i postaje uzor kako treba raditi i šta znači imati dobrog rukovodioca/menadžera koji je omogućio ovakvu sistematizaciju rada, odgovara doc. dr. Jasna Duraković.
Facebook u odnosima s javnošću škola
Prije godinu dana (13.05.2014.) na skolegijum.ba objavili smo istraživanje o školama na Facebooku.
Šta se promijenilo nakon godinu dana?
OŠ Ruđer Bošković Donja Mahala i nakon godinu dana koristi aplikaciju Texas HoldEm Poker!
OŠ Arnauti je prestala da koristi Farm Heroes Saga aplikaciju (online igrica) a u međuvremenu je počela koristiti drugu online igricu naziva Candy Crush Saga. C.ronaldo, Senzacija.ba te dvije nedostupne stranice sa golišavim naslovnicama još uvijek se nalaze u kategoriji Sviđanja OŠ Arnauti.
FB stranica OŠ Sveti Sava Bijeljina povećala je broj lajkova za godinu dana sa 1202 na 1375. No nedostatak je i dalje neredovno ažuriranje.
OŠ Glavatičevo je za godinu dana uvećala broj svojih FB prijatelja sa 426 na 514, a ono što je važno istaći da nakon našeg pisanja na stranici nema sadržaja koji nisu povezani s obrazovanjem (akcijskih filmskih junaka, online igrica i sl.)
Novak Đoković je i dalje jedino sviđanje OŠ Branko Radičević Bratunac a sadržaj se i dalje neredovno ažurira.
Prva osnovna škola Konjic i dalje redovno ažurira svoj FB profil. Za godinu dana povećali su broj svojih FB prijatelja sa 3622 na 4231. TRT (Turska radio-televizija) je još uvijek u kategoriji interesovanja ove škole, a stranicu showa ZMBT zamijenila je stranica emisije Ispuni mi želju u kategoriji sviđanja.
Profil OŠ Hasan Kaimija Sarajevo administriraju članovi novinarske sekcije, a u proteklih godinu dana kvalitetan nadzor je vršila odgovorna učiteljica, jer je FB stranica ove škole i dalje adekvatno uređena i ažurirana. Za godinu dana uvećali su broj lajkova za oko 100.
OŠ Gornja Koprivna Cazin nastavlja s dobrom praksom kod uređenja FB stranice škole jer je sadržaj postavljenih postova u potpunosti orijentiran prema školskim aktivnostima, kao i povremenim objavama koje se mogu smatrati općenito korisnim, kao i prije godinu dana.
Na stranici Javne ustanove Prva osnovna škola Zavidovići nakon godinu dana u kategoriji Muzika nalazimo informaciju da škola voli Davorina Popovića.
Na stranici OŠ Ilija Jakovljević Mostar i nakon godinu dana svi postavljeni sadržaji su direktno vezani za školske aktivnosti.
Na stranici OŠ Aleksa Šantić Ugljevik muzička kultura je i dalje na prvom mjestu jer je harmonika i nakon godinu dana u prvom planu.
OŠ Tušanj Tuzla je uduplala broj sviđanja FB stranice (sa 853 na 1701). Ko je zaslužan ne znamo, jer su nam prije godinu dana, na pitanje ko uređuje stranicu, rekli da nema nikoga i spustili slušalicu.
Učenici o školama na FB
Učenici Srednje škole Konjic odgovaraju na pitanja:
1. Treba li škola koristiti Facebook za svoj PR?
2. Ako treba, kome povjeriti taj posao?
Semir
Možda bi trebalo, ali nisam siguran... Još nam treba da nas kontrolišu i na Facebooku. A ako bi škola imala stranicu poželjno bi bilo da je vodi psiholog škole.
Dino
Škola bi trebala koristiti Facebook za svoju promociju, a taj posao bi trebalo povjeriti informatičkoj sekciji koju u mojoj školi treba prvo osnovati.
Ena
Mislim da treba koristiti Facebook, školsku stranicu na kojoj će ljudi biti informisani o priredbama, postignutim rezultatima, dešavanjima… Možda bi neki pouzdani učenici mogli uređivati stranicu, ili možda zamjenici direktora, ne znam…
Ermin
Škola bi trebala imati Facebook stranicu, nikako profil jer nije riječ o nekom liku nego ustanovi. Posao uređenja stranice bi trebalo povjeriti pedagogu škole.
Ilhana V.
Škola bi trebala koristiti Facebook za PR, ali ne znam ko bi bio zadužen za taj posao… Možda pedagog ili neko od profesora?
Muhamed
Da, trebala bi koristiti Facebook, a nekome od uposlenika škole treba povjeriti taj posao.
Ilhana Ć.
Da, ali taj posao treba povjeriti nekome odgovornom. Uglavnom ne učenicima.
Direktori škola o FB
Za potrebe istraživanja o korištenju Facebooka u odnosima s javnošću škola, odlučio sam kontaktirati direktore škola koji imaju otvoren profil na Facebooku. Ista pitanja (treba li škola koristiti FB za svoj PR i ako treba, kome povjeriti taj posao?) postavio sam i direktorima/direktoricama 11 osnovnih i srednjih škola. Dvoje je odgovorilo.
Direktor OŠ 25. novembar, Velika Kladuša, Sakib Selimović odgovora na poruku iz inboxa:
Mislim da treba, zašto ne podijeliti dobre stvari koje se dešavaju u školi. Normalno treba biti malo i oprezan radi zloupotrebe. Po meni je prikladnija web stranica škole ali nažalost u BiH po mojoj slobodnoj procjeni 90% korisnika čita FB a ne WEB. Trebalo bi da je web (op.a. web stranica) dominantan ali nažalost nije, da je obratno onda FB ne bi trebao.
Kome povjeriti posao? Osobi od povjerenja, pedagogu ili nastavniku informatike ili direktoru, ali informacije koje se objavljuju moraju biti kontrolirane, tačne i etične.
Direktorica MSŠ Mehmedalija Mak Dizdar, Breza, Aida Ćosić o korištenju FB u promociji škole:
Mislim da nije loše da škola koristi FB za PR ali samo pod uslovom da ima osobu od povjerenja kojoj može povjeriti taj posao. Dakle ne pod svaku cijenu. U mojoj školi sve poslove oko toga radi jedan mladi profesor informatike u kojeg ja imam veliko povjerenje jer ga i privatno i poslovno dobro poznajem i cijenim.
Top lista 5 FB profila direktora škola u funkciji negativnog publiciteta u obrazovanju
5. Maida Koljić, direktorica OŠ Velagići, Ključ
4. Hajrudin Ćuprija, direktor OŠ Fatima Gunić, Sarajevo
3. Denis Begović, direktor OŠ Hasan Kikić, Gradačac
2. Halid Mustafić, direktor Prve OŠ, Konjic
1. Ervina Pjanić, direktorica OŠ Tržačka Raštela, Cazin
Log out
Za razliku od malog broja visokoškolskih ustanova koje prave iskorake u pogledu korištenja nauke o odnosima s javnošću u segmentu vlastite promocije i kreiranja imidža, osnovne i srednje škole (ali i fakulteti) u BiH prepušteni su dobroj volji i amaterskim pokušajima učenika i/ili zaposlenika škole da organizuju i vode poslove iz oblasti brzorastuće industrije odnosa s javnošću.
Nemojte se još odjavljivati s Facebooka. Na Googlovom pretraživaču ukucajte Školegijum. Jeste li? Idite na stranicu www.skolegijum.ba, kopirajte link stranice i isti FB porukom pošaljite direktoru, nastavniku, razredniku… čiji ste profil gledali maloprije. Na stranici će moći naći dosta korisnih promišljanja o školskoj praksi.
Sada se možete odjaviti.