Istraživačice sa fakulteta Škola za higijenu i tropsku medicinu u Londonu objavile su rezultate istraživanja u kojem su analizirale nastavne materijale o alkoholu i njegovom utjecaju na zdravlje. Njihov zaključak je da su edukativni programi za omladinu, koje plaćaju firme što proizvode alkoholna pića, prvenstveno u službi poslovanja ovih kompanija. Smatraju da ovi programi i materijali promoviraju umjereno konzumiranje alkohola umjesto da mladima predstave loše strane i posljedice konzumiranja alkohola.
Istraživanje je objavljeno u medicinskom žurnalu PLOS ONE, a za njegove potrebe analizirale su materijale za đake, smjernice za nastavnike i Power Point prezentacije koje su korištene u nastavi u periodu od 2017. do 2019. godine.
Svi su materijali na neki način promovirali upoznavanje s alkoholom, odnosno njegovu normalizaciju kao proizvoda koji odrasli normalno koriste, dok ga djeca trebaju upoznati i naučiti kako ga koristiti kada porastu, stoji u ovoj studiji.
Dodaju kako se u njima selektivno prikazuje šteta koju konzumiranje alkohola može proizvesti, a jedan od primjera djecu navodi na zaključak kako samo prekomjerna konzumacija može voditi do bolesti, iako postoje dokazi da i manje učestalo konzumiranje alkohola može znatno povećati rizik od raka dojke ili usne šupljine.
Istraživanje pokazuje i da materijal, iako je osmišljen s ciljem da maloljetne đake odvrati od konzumiranja alkohola, sadrži mnogo primjera koji minimiziraju negativne efekte alkohola, ali i krivicu, odnosno odgovornost za prekomjerno konzumiranje prebacuje sa proizvođača na mlade ljude.
U materijalima koje smo analizirale jasno se stavlja na znanje da je problem to što se ljudi ne znaju ponašati, odnosno da im nedostaje samokontrola ili osjećaj odgovornosti, ili da problem treba tražiti u vršnjačkom pritisku. Cilj im je krivnju svaliti na individualace, odnosno djecu i omladinu, bez priznanja da je alkohol sam po sebi jako štetan za ljude, dodaju istraživačice.
Jedna od tri organizacije čiji se materijali koriste u školama je Drinkaware Education. Sponzorira je alkoholna industrija i ona za cilj ima da nabolje promijeni način na koji se konzumira alkohol u Ujedinjenom Kraljevstvu. Druga je Smashed, koja se uglavnom bavi teatarskim aktivnostima. Nju finansira Diageo, kompanija koja, između ostalog, posjeduje fabrike nekih od najpoznatijih piva i votke, a treća je Talk About Alcohol, koju dijelom finansiraju firme što posluju s alkoholnim proizvodima.
Izvor: The Guardian - UK pupils taught about alcohol with ‘misleading’ industry-funded resources